РЕШЕНИЕ

 

...........,  18.06.2012г.,  град Разград

 

                                 В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Разградският районен съд 

На петнадесети Май 2012година

в публичното заседание  в следния състав:

                                                            

                                                     Председател: Николай Борисов  

Секретар:  П.Т.

Прокурор: 

Като разгледа докладваното от съдията анд № 235 по описа за 2012г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН.

Постъпила е жалба от  « Хранкомерс ЦБА» ООД София, ЕИК 117629486, със седалище и адрес на управление гр. С.*****, представляван от Управител С. Т. Д.  против НП № 10839 - 270113226/ 21.09.2011г. на Зам. Директор на ТД на НАП гр.Варна, с което на жалбоподателя за нарушение на чл.25, ал.1, т.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС, е наложено административно наказание „имуществена санкция”  в размер на 700,00лева на основание чл.185, ал.1 вр. ал.2 от ЗДДС.

В жалбата се излагат доводи, че наказателното постановление е незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на процесуалния закон и се моли същото да бъде  изцяло отменено.

В съдебното заседание, жалбоподателят редовно призован, не се явява, депозира молба – становище, с която поддържа изложените в жалбата възражения, моли за даване ход на делото и отмяна на атакуваното НП.

Представителят на наказващия орган ТД на НАП – Варна, изразява становище за неоснователност на жалбата и моли за потвърждаване на атакуваното НП.

За РРП не се явява представител.

Въз основа на събраните по делото писмени и гласни доказателства съдът намира за установено от фактическа страна следното: При извършена проверка на 16.07.2011г. в търговски обект магазин за хранителни стоки, находящ се в гр. Р. , ул. ****, стопанисван от  « Хранкомерс ЦБА» ООД София , при извършена контролна продажба на 1бр. кори за баница „ Фамилия „ на цена 1,05лв. не е издаден фискален касов бон от ЕКАФП, който е в изправност. В хода на проверката, контролните органи предоставили на продавач – консултанта Д. А. въпросен лист, който тя попълнила, както и Декларация, снели контролен касов бон от ЕКАПФ, засекли касовата и фактическа наличност на парите от извършени продажби и установили разлика в размер на 50,39лв. Проверката била извършена от контролни органи св.Д.А. и св. Д.И. – инспектори по приходи в НАП Варна. За проверката бил съставен  ПИП № 390/16.07.2011г., връчен на продавач – консултанта Д.А., към него приложени Дневен финансов отчет, Въпросен лист, Декларация от лице работещо по трудово правоотношение. На 13.08.2011г. в офис Шумен на ТД на НАП Варна за констатираното от проверката бил съставен АУАН бл. № 0113226, в който нарушението било описано като „ ... на 16.07.2011г. е извършена проверка в търговски обект магазин за хранителни стоки, находящ се в гр. Р. , ул. „ *******, стопанисван от  « Хранкомерс ЦБА» ООД София. « Хранкомерс ЦБА» ООД София в качеството си на задължено лице по силата на чл.3, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ, не е изпълнил задължението си да регистрира и отчита извършените продажби на стоки чрез издаване на фискални касови бележки от намиращото се в обекта, в изправност по време на проверката фискално касово устройство модел „ Датекс” или от кочан с ръчни касови бележки. Извършена е проверка на касова и фактическа наличност чрез попълване на въпросен лист от лицето осъществявало продажбите до момента на проверката – Д. А., извеждане на междинен отчет от ЕКАПФ и изброяване на паричните средства в касата, при което се установи разлика в размер на 50,35лв. същата представлява размера на немаркираните във ФУ продажби. Нарушението е извършено на 16.07.2011г. в гр. Разград...-„. Нарушението било квалифицирано като такова по  чл.25, ал.1, т.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ вр. чл.185, ал.1 и чл.186, ал.1, т.1 от ЗДДС. АУАН бил съставен в присъствие на упълномощен представител на жалбоподателя, за което било представено Пълномощно рег. № 894/29.03.2011г. на Нотариус Б. К. с район на действие РС – Разград. АУАН бил подписан от упълномощеното лице без възражение.

На 21.09.2011г. е издадено и процесното НП, в което адм. наказващият орган е описал нарушението по идентичен с АУАН начин, квалифицирал го по чл.25, ал.1, т.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС и на основание чл.185, ал.1 вр. ал.2 от ЗДДС  наложил адм. таказание „имуществена санкция”  в размер на 700,00лева.

НП е връчено на упълномощено от търговеца лице на 24.02.2012г., жалбата срещу него е постъпила при адм. наказващия орган на 01.03.2012г.

Въз основа на така изложеното от фактическа страна, съдът направи следните правни изводи: Жалбата е допустима, като подадена в законноустановения срок по чл.59, ал.2 от ЗАНН, от надлежна страна и против подлежащ на обжалване адм. акт.  

От така възприетата от съда фактическа обстановка, която не се оспорва от жалбоподателя, безспорно се установява по делото, че е осъществен от обективна и субективна страна състава на административно нарушение по чл.25, ал.1, т.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС.

Наказателното постановление, както и Актът за установяване на извършеното от жалбоподателя административно нарушение, са съставени в предвидените за това срокове, от надлежен орган и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното от проверяващия орган административно нарушение е надлежно индивидуализирано, като са посочени дата и място на извършване, съдържа се кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочени са конкретните законови разпоредби, нарушени с това деяние и съответните норми, въз основа на които следва да се ангажира административнонаказателната отговорност на нарушителя. Въз основа на това, съдът намира, че с процесното НП ясно, точно и конкретно от фактическа и правна страна са посочени предпоставките и основанията, и всички необходими елементи, които определят и индивидуализират административното нарушение, вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма и съдържание, то отговаря на изискванията на чл.57, ал.1 от ЗАНН от формална страна.

Досежно възраженията на жалбоподателя, че не е извършил умишлено/виновно нарушението, съдът намира за необходимо да подчмертае, че отговорността на ЮЛ е безвиновна/обективно. С представената по делото Декларация от продавач – консултанта, жалбоподателят не може да избегне административно наказателната отговорност, защото в случая се касае за бездействие от негова страна да осъществява постоянен контрол по спазване на данъчното законодателство и стриктно изпълняване на трудовите задължения на работното място от страна на работниците/служителите. Съдът счита, че в случая се касае за обективна отговорност, тъй като нарушението е извършено от жалбоподателя в търговското му качество, а не като физическо лице. Относно възражението за прилагане на чл.28 от ЗАНН, поради маловажност на случая, съдът не споделя доводите на жалбоподателя в този смисъл. С оглед препращащата разпоредба на чл. 11 от ЗАНН разпоредбите на Наказателния кодекс, включително и относно обстоятелствата, изключващи отговорността са приложими и в административно - наказателния процес. Такова обстоятелство, изключващо отговорността, е предвидено в нормата на чл. 9, ал. 2 НК - деянието формално осъществява признаците на предвиденото в закона административно нарушение, но поради своята малозначителност, не е общественоопасно или неговата обществена опасност е явно незначителна. Общественоопасно е деянието, което застрашава или уврежда личността, правата на гражданите, собствеността, установения с Конституцията правов ред в Република България или други интереси, защитени от правото, т. е. като е допуснал в търговския обект, стопанисван от него, да бъде застрашен редът за отчитане на търговски продажби и неотчитане на облагаем оборот, което води до ощетяване на фиска, жалбоподателят е осъществил едно сериозно адм. нарушение и разпоредбата на чл.28 от ЗАНН в случая е неприложима. Доколкото наложената санкция е определена към минималния предвиден размер, то същата се явява съответната на вида и тежестта на извършеното адм. нарушение. В този смисъл като правилно и законосъобразно, обжалваното НП следва да бъде потвърдено.

Воден от изложените съображения и на основание чл.63 от ЗАНН, съдът

 

                                 Р  Е  Ш  И :

 

ПОТВЪРЖДАВА НП № 10839 - 270113226/ 21.09.2011г. на Зам. Директор на ТД на НАП гр.Варна, с което на « Хранкомерс ЦБА» ООД София, ЕИК 117629486, със седалище и адрес на управление гр. С.*********, представляван от Управител С. Т.Д. за нарушение на чл.25, ал.1, т.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС е наложено административно наказание „имуществена санкция”  в размер на 700,00лева на основание чл.185, ал.1 вр. ал.2 от ЗДДС,  като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд – Разград в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

 

                                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ: