Р Е
Ш Е Н
И Е
В
ИМЕТО НА НАРОДА
На 06.06. Година 2012
В публичното
заседание в следния състав:
Председател:
Атанас Христов
Прокурор:
като разгледа
докладваното от съдията Атанас Христов административно наказателно дело номер 320
по описа за 2012 година, за да се произнесе, взе предвид следното:
Производството
е по реда на чл.59 и сл. ЗАНН.
Постъпила
е жалба от Н.Е.Р., против наказателно постановление № 23 от 01.02.2012г. на директор
на РИОСВ - Русе, с което на жалбоподателя
на основание чл. 166, т.3 във вр. с чл. 165 във вр. с чл. 155, ал.2 ЗООС, е
наложена глоба в размер на 10 000 лв.
Жалбоподателят
намира горецитираното наказателно постановление за неправилно и
незаконосъобразно, поради което моли същото изцяло да бъде отменено. При
условие на евентуалност, моли за изменението на НП, като бъде намален размера
на глобата.
В
съдебно заседание, при редовност в призоваването жалбоподателят не се явява и
не се представлява.
АНО,
чрез свой юрисконсулт намира жалбата за неоснователна и моли НП да бъде
потвърдено.
РРП
при редовност в призоваването не изпраща представител и не взема становище.
Жалбата е допустима, предвид
обстоятелствата, че е подадена от санкционираното лице, в законоустановения
7-дневен срок от връчването му на оспореното наказателно постановление, като е
произвела със завеждането си своя деволутивен и суспензивен ефект. Разгледана
по същество, същата е неоснователна.
От фактическа страна:
В т.1 от протокол № 09-
МБ/2011г. от дата 01.04.2011г., връчен срещу подпис на жалбоподателя, на осн.
чл. 155, ал.2 ЗООС на жалбоподателя е било дадено задължително предписание от служител РИОСВ – Русе “да не надвишава разрешения с Решение №
РУ-68-ПР/2007г. капацитет от 25 000
птици”. На 23.11.2011г. служители при РИОСВ Русе извършили проверка на
место в обекта, като констатирали, че процесния обект е населен с 44 625 птици.
Актосъставителят
квалифицирал това деяние по чл. 166, т.3 във вр. с чл. 155, ал.2 ЗОО.
Жалбоподателят
подписал акта без възражения.
Отразените в
АУАН констатации са изцяло възприети от наказващия орган и с обжалваното наказателно постановление, наложил
на жалбоподателя процесното наказание.
По
доказателствата:
Горната
фактическа обстановка е безспорно установена, и се подкрепя от показанията на
актосъставителя и свидетелите по акта, както и от писмените доказателства. По
делото липсват каквито и да е било доказателства, които да противоречат на
гореописаната фактическа обстановка.
От ПРАВНА страна, съдът намира,
на първо място, че актът за установяване на административно нарушение е
съставен от компетентен орган, а издалият обжалваното наказателно
постановление, е компетентно длъжностно лице да издава НП.
В обжалваното наказателно
постановление административно наказващият орган е спазил изискването за
индивидуализация на конкретните административни нарушения като задължителен
реквизит на НП по смисъла на чл. 57, ал. 1, т. 5 от ЗАНН и като необходима
предпоставка за законосъобразно развитие на административно-наказателното
производство. Нарушението е описано, посочени са датата и мястото на
извършването и установените обстоятелства, при които са извършени.
Посоченото като извършено от
жалбоподателя нарушение е съставомерно, т. е. съставляват фактическия състав на
визираната в Наказателното постановление законова норма и е основание за
реализирането на административно-наказателната отговорност съгласно тази
разпоредба. При определяне на административното наказание наказващият орган не
е излязъл от рамките на установеното с акта нарушение, като е наложил санкция в
пределите, предвидени от закона.
В хода на съдебното
производство безспорно се установи, че констатираните в АУАН нарушения са
консумирани виновно от лицето, посочено като нарушител. Съдът счита, че е налице
приложното поле на визираните в обжалваното наказателно постановление касателно
твърдяното нарушение законови разпоредби. Разглеждайки делото по същество, РРС
установи чрез допустимите от закона доказателства административните нарушения и
обстоятелствата, при които е извършено, което обуславя извода, че атакуваното
НП не противоречи на буквата и духа на материалния закон. Извършеното от
жалбоподателя е съставомерно и е основание за реализирането на
административно-наказателната му отговорност.
От обективна и субективна
страна, осъщественото нарушение съдържа признаците на административно нарушение
на законодателството, съгласно ЗОО.
По размера на глобата.
За процесното нарушение се
предвижда глоба от 2000 до 20 000 лв. С оглед огромното превишаване на допустимия
брой птици /почти два пъти/, както и с оглед наличието на други нарушения на
ЗООС / вж. НП № 5 от 11.03.2011г./, съдът намери, че АНО правилно е определил
размера на глобата. Същият е под средния размер, с цели 1 000 лв.
Водим от
гореизложеното, съдът намира жалбата за неоснователна, поради което и на
основание чл. 63, ал. 1, изр. 1, предл. 1 от ЗАНН, съдът,
Р Е
Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
наказателно постановление № 23 от 01.02.2012г. на директор на РИОСВ – Русе.
Решението
подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Разградски административен
съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
Районен съдия: