П Р И С Ъ Д А
№
59 2013
година град Разград
В И М Е Т О
Н А Н А Р О Д А
Разградският
районен съд
наказателен състав
На пети
февруари 2013 година
В
публично заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: СВЕТЛАНА ЧОЛАКОВА
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:
Секретар:
П.Т.
Прокурора:
П. У.
Като
разгледа докладваното от съдията
НОХ
дело № 1046 по описа за 2012 година
П Р И С Ъ Д И:
ПРИЗНАВА
подсъдимия Й.Б.С., роден на *** г. в с. Д., български гражданин, със средно
образование, разведен, осъждан, ЕГН ********** за ВИНОВЕН в това, че на *** г.
на път І-2 от гр. В. по посока към гр. Р. при км 50+300 м., в участъка между
пътното отклонение за с. Е. и м. “Д.”,
обл. Р., при управление на МПС – колесен трактор К-700 с рег.
№ ***, теглещ дискова брана “БД-7” е нарушил правилата за движение по пътищата
– чл. 72 от ЗДвП “Всяко намиращо се на платното за движение пътно превозно
средство или състав от пътни превозни средства, към които не са приложими
изброените по-горе изисквания, през нощта трябва да имат най-малко две бели или
жълти добре различими светлини отпред и две червени светлини отзад.” , чл. 76
от ЗДвП “Забранено е използването на други светлини, освен предвидените в този
закон и издадените въз основа на него нормативни актове.”, чл. 140, ал. 6 от
ЗДвП “Колесните трактори, тракторните ремаркета и друга самоходна техника,
регистрирани съгласно Закона за регистрация и контрол на земеделската и
горската техника, могат да се движат по изключение по пътищата, отворени за
обществено ползване, по ред, определен с Наредба № 11/03.07.2001 г. за движение
на извънгабаритри и/или тежки пътни превозни средства, издадена от министъра на
земеделието и храните, министъра на вътрешните работи и министъра на
регионалното развитие и благоустройството: чл. 5, ал. 1 “Допустими максимални
размери на ППС за движение по пътищата, отворени за обществено ползване са за:
1. широчина на: б. А. – всяко ППС – 2.55 м.”; чл. 13 – “Движението на
извънгабаритни ППС е забранено в следните случаи: т. 3, през тъмната част на
денонощието и в часовете с максимална интензивност на движението, освен при
превози, свързани с отстраняване на крупни аварии или последици от природни
бедствия” и по непредпазливост е причинил значителни имуществени вреди на обща
стойност 73850.00 лв. на управляваната от румънския гражданин Н.Н., ЧНП *** тов.
автокомпозиция състояща се от седлови влекач марка “И.” с румънски рег. № *** и прикачена към него
полуремарке – цистерна за превоз на цимент “А.” с румънски рег. № ***, собственост на ТД “Т. Т.” ООД – Р. Р. (S.) представлявано от генералния директор Ф. Т. ЧНП *** от с. Н., област К., Р. Р. – престъпление
по чл. 343, ал. 1, б. “а” във връзка с чл. 342, ал. 1 от НК, поради което и на
основание чл. 54 от НК му НАЛАГА наказание ЛИШАВАНЕ ОТ СВОБОДА в размер на ТРИ
МЕСЕЦА.
НА основание чл. 66, ал. 1 от НК ОТЛАГА
изтърпяването на така наложеното наказание за изпитателен срок от ТРИ ГОДИНИ.
НА основание чл. 343г от НК НАЛАГА на
подсъдимия Й.Б.С., със снета по-горе самоличност наказание ЛИШАВАНЕ ОТ ПРАВО ДА
УПРАВЛЯВА МПС за срок от ОСЕМ МЕСЕЦА.
ПРИЗНАВА
подсъдимия Й.Б.С., със снета по-горе самоличност за НЕВИНОВЕН по същото време и
на същото място при управление на същото МПС да е нарушил правилата за движение
по пътищата - чл. 20, ал. 1 и ал. 2 от ЗДвП: “Водачите са длъжни да контролират
непрекъснато пътните превозни средства, които управляват.” и “Водачите на пътни
превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се
съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на
пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността
на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да
спрат пред всяко предвидимо препятствие.” и чл. 139, ал. 1 и ал. 3 от ЗДвП
“Движещите се по пътя пътни превозни средства трябва да бъдат: т. 2. с размери,
маса и натоварване на ос, които не надвишават нормите, установени от министъра
на регионалното развитие и благоустройството, и с товари, които не
представляват опасност за участниците в движението” и “Движението на пътни
превозни средства с размери, маса и натоварване на ос, надвишаващи нормите,
определени по реда на ал. 1, т. 2, както и движението на пътни превозни
средства, превозващи опасни товари се извършват по ред, определен от министъра
на регионалното развитие и благоустройството съгласувано с министъра на транспорта,
информационните технологии и съобщенията, с министъра на околната среда и
водите и с министъра на вътрешните работи.” и по непредпазливост да е причинил
значителни имуществени вреди в посочения размер на ТД “Т. Т.” ООД – Р. Р., като го
ОПРАВДАВА по обвинението да е извършил деянието по чл. 343, ал. 1, б. “а” във
връзка с чл. 342, ал. 1 от НК, като е нарушил чл. 20, ал. 1 и ал. 2, чл. 139,
ал. 1 и чл. 139, ал. 3 от ЗДвП.
НА основание чл. 189 НПК ОСЪЖДА подсъдимия Й.Б.С., ЕГН ********** да заплати по сметка на
Републиканския бюджет сумата 1047.92 лв. (хиляда четиридесет и седем лв. и 92
ст.), представляваща разноски на досъдебното производство, а по сметка на
Районен съд гр. Разград сумата 265.00 (двеста шестдесет и пет) лева – разноски
на съдебното производство.
ПРИСЪДАТА
подлежи на обжалване и протестиране в 15 дневен срок от днес пред РОС.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: