Р Е
Ш Е Н
И Е
№ 67, 01.04.2013г., гр.Разград
В И М
Е Т О Н А Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД
състав
На осми март
две хиляди и тринадесета година
в публично съдебно заседание, в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЦВЕТАЛИНА ДОЧЕВА
Секретар Ж.Р.
прокурор
като разгледа
докладваното от председателя
гр.дело № 1382 по
описа за 2012г.
Предявени са
обективно-съединени искове по чл.114 ал.1 т.1 ЗЗП във вр. с чл.113 ал.2 ЗЗП и чл.113
ал.4 ЗЗП във вр. с чл.45 ЗЗД.
Депозирана
е искова молба от С.Д.Я., с която моли съда да осъди Германос-Телеком България
ЕАД за причинените и имуществени и неимуществени вреди от покупко-продажбата на
мобилен телефон, негоден за употреба, а именно: да й възстанови сумата от
360лв. платена за мобилния телефон и сумата от 500лв. за претърпени
неимуществени вреди, изразяващи се в неудобството да е без мобилен телефон от
29.03.12г., напрежението и загубата на време, създадени у нея по повод на пускането
на жалби. С исковата молба прави и изявление за разваляне на договора за
покупко-продажба. Претендира и законната лихва, както и разноските по делото.
Твърди, че на 28.02.11г. е закупила от ответника /офис на Глобул в гр.Разград,
бул.“****“№**/ мобилен телефон NOKIA C3-01 за сумата от 360лв.
Ответникът
Германос-Телеком България ЕАД изтъква доводи за неоснователност на иска.
Твърди, че ищцата има договорни отношения с Космо България Мобайл ЕАД, чиято
търговска марка е Глобул. Ответникът е търговски представител на Глобул, при
сключването на договора за лизинг и затова стойността на телефона в
гаранционната карта/фактура излиза 0.00лв. за Германос Телеком България ЕАД.
Съдът,
като прецени събраните по делото доказателства, приема за установено от
фактическа страна следното: На 28.02.2011г. ищцата е сключила допълнително
споразумение към договор за мобилни/фиксирани услуги с мобилен/фиксиран №
359898860050 с „Космо България Мобайл“ЕАД. Ищцата е избрала абонаментна
програма G Smart Group+2000 промо/2г. и е получила мобилен телефон марка Nokia C3-01 сериен номер *******. От същата дата има и договор за лизинг между
горепосочените лица за мобилния телефон, като в договора е определен и
погасителен план, по който ищцата дължи месечни вноски
на „Космо България Мобайл“ЕАД. Представени са и общите условия към договора за
лизинг. Ищцата е получила и гаранционна карта на бланка Глобул. Мобилният
апарат е постъпил за първи път в сервиз на 10.06.11г. и е ремонтиран на
15.06.11г. със сменен TOUCH. На 12.10.11г. апаратът попада втори път на сервиз, със
същия дефект. Ремонтиран е на 20.10.11г. На 29.03.12г. е занесен за трети път
на ремонт, със същия дефект. На 18.04.12г. е анулирана гаранцията, тъй като
телефонът е мокрен. Недоволна ищцата е депозирала жалба в КЗП против Германос
Телеком България ЕАД. Комисията е започнала помирително производство №70/12г.,
което е прекратено с протокол №70 от 25.07.12г., поради неявяване на
представител на Германос Телеком България ЕАД.
По
делото са представени договори за основно търговско представителство от
16.11.09г. и от 01.07.11г. с идентично съдържание, по силата на които Космо
България Мобайл ЕАД /Глобул/ и Германос Телеком Мобайл ЕАД в чл.2.1 се
споразумяват за следното: а. Популяризиране, предлагане и продажба от страна на
ТП на обществото на продукти на Глобул, които ТП е закупил от Глобул; б.
Популяризиране и посредничество за сключване на абонаментни договори от страна
на ТП от името и за сметка на Глобул; в. Предоставяне на клиентско обслужване
от страна на ТП на абонатите от името и за сметка на Глобул. В чл.2.7 се
уговаря, че ТП предоставя услугите на клиенти в своите точки на продажба.
Съгласно чл.10 ТП предоставя на абонатите услуги по специализирана техническа
поддръжка във връзка с крайните телекомуникационни устройства или др. телекомуникационно
оборудване. Тези услуги се предоставят безплатно, ако се покриват от гаранцията
на производителя, ако не- на достъпни цени.
Въз основа на изложеното от
фактическа страна, от правна страна съдът намира следното: Исковете са
неоснователни.
Ищцата е
насочила исковите си претенции към Германос Телеком България ЕАД и твърди, че е
имала договорни отношения с това дружество. От събраните по делото
доказателства обаче се установява, че ищцата е договаряла с „Космо България
Мобайл ЕАД, чиито търговски представител е ответника. Сделките са сключвани в
обект на ответника, но от името и за сметка на едно трето лице-„Космо България
Мобайл“ЕАД. Ищцата е заплащала вноските по погасителния план на лизингодателя-„Космо
България Мобайл“ЕАД, а не на ответника. Последният в лично качество не е продал
телефон на ищцата, сумите от продажбата не са отивали по негова сметка, а по
сметка на „Космо България Мобайл“ЕАД. Факта, че гаранцията й е осъществявана от
сервиз на Германос Телеком Мобайл ЕАД, не го обвързва с договора, а е в
изпълнение на чл.10 от договора за основно търговско представителство между Космо
България Мобайл ЕАД /Глобул/ и Германос Телеком Мобайл ЕАД. Предвид на събраните
по делото доказателства се установява, че ответникът и ищцата не са обвързани
по силата на договор, развален, който да е предмет на разглеждане.
Неоснователна и недоказана се явява и втората претенция. Ищцата не
ангажира доказателства за вида на причинените й неимуществени вреди, чийто
репарациа претендира. Не ангажира и доказателства за вида на повредата, по
повод твърдението си че ответника
неправомерно е анулирал гаранцията й.
По
изложените съображения съдът
Р Е Ш
И :
ОТХВЪРЛЯ предявените от С.Д.Я. против Германос-Телеком
България ЕАД искове по чл.114 ал.1 т.1 ЗЗП във вр. с чл.113 ал.2 ЗЗП и чл.113
ал.4 ЗЗП във вр. с чл.45 ЗЗД КАТО НЕОСНОВАТЕЛНИ.
Решението подлежи на обжалване пред РОС в двуседмичен срок от връчването
му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: