Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

                   313                                         29. 07.2015 година                                 град Разград

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД 

На четиринадесети юли                                    две хиляди  и петнадесета година

В публичното заседание в следния състав        

                                                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: Константин Косев

Секретар: Г.М.

прокурор ......................,

като разгледа докладваното от съдията 

НАХДело                                         324                                           по описа за  2015 г.

 

            За да се произнесе, съдът съобрази следното:

             Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от П.П.Р. ***, против наказателно постановление № 37-0000316 от 08.12.2014 г.  на Директора на РД “АА” гр. Разград, с което за нарушение на чл.15, §.2 изр.3, предл.1 от Регламент 3821/85 във вр. с чл.78, ал.1, т.2 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93в, ал.10, предл.1, т.1, от Закона за автомобилните превози на жалбоподателя е наложено административно наказание глоба в размер на 1500 лв. Жалбоподателят моли наказателното постановление, като незаконосъобразно да бъде отменено изцяло.

           В съдебното заседание на РРС жалбоподателят не се явява. Повереникът му моли за отмяна на наказателното постановление, изтъквайки доводи за неговата незаконосъобразност.

            За наказващия орган не се явява представител.

            Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

                Като подадена против акт подлежащ на съдебен контрол, жалбата е допустима.  Разгледана по същество същата е неоснователна.

                                       С обжалваното Наказателно постановление № 37-0000316 от 08.12.2014 г.  на Директора на РД “АА” гр. Разград на жалбоподателя П.Р. ***  за нарушение на чл.15, §.2 изр.3, предл.1 от Регламент 3821/85 във вр. с чл.78, ал.1, т.2 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93в, ал.10, предл.1, т.1, от Закона за автомобилните превози на жалбоподателя е наложено административно наказание глоба в размер на 1500 лв. Същото наказателно постановление е издадено въз основа на Акт за установяване на административно нарушение №195293/28.10.2014г., съставен  от  инспектор при Регионална дирекция “Автомобилна администрация” гр. Разград. В акта и НП се сочи, че жалбоподателят е спрян за проверка на 28.10.2014г.  около 16,30 ч. в гр. Разград на път ІI -49 км. /38+65/ отклонение за с. Стражец в посока от Гара Разград за гр. Разград, като водач на товарен автомобил ДАФ 75ЦФ250 с рег. №****, извършващ обществен превоз на товари, с пътеен лист без дата и отразено в графа маршрут – от гр. Разград /без крайна точка на маршрута/, в момента на проверката без товар, оборудван с аналогов тахограф “VDO Kienzle 1318.24” със сериен №3045339. При проверка на тахографския лист, ползван от  водача, било установено, че водачът е ползвал тахографския лист за период от време по-дълъг от този, за който е предназначен и това е довело до загуба на данни. Тахографският лист не межел да бъде разчетен. 

Пред РРС са  разпитани като свидетели актосъставителят Г. М. и свидетелят по акта  П. П., които в показанията си потвърждават изложените в акта и НП обстоятелства. Автомобилът се управлявал от жалбоподателя. Същият представил тахографския лист от тахографа за проверка, но от същия не могло да се установи нищо, понеже бил използван за по-дълъг период от допустимото и се стигнало до натрупване на данни – налице са няколко записа един върху друг, поради това, че тахографският лист не бил сменен от водача след изтичане на регламентирания период от двадесет и четири часа и се стигнало до ново изписване на записи върху първоначалния запис.  Тези обстоятелства не са спорни и съдът приема обстоятелствата по акта и НП за напълно доказани.

                 Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното: Съдът намира, че  АУАН и НП са издадени съобразно нормативните изисквания и не страдат от пороци. В АУАН е отразена фактическата обстановка с необходимата пълнота и е посочена нарушената норма, а в НП вече е очертана и разпоредбата на основата на която жалбоподателят е санкциониран. Жалбоподателят е осъществил от обективна и субективна страна състава на вмененото му нарушение. Същият е извършвал обществен превоз на товари, като е управлявал автомобил оборудван със съответен тахограф. Жалбоподателят се е движил по съответен маршрут, като товарът вече е бил доставен, но изпълнението на маршрута не било приключило, поради което е несъмнено, че и към момента на проверката жалбоподателят е осъществявал именно обществен превоз на товари. С оглед правилото на чл.15, §.2 от Регламент 3821/85, водачите следва да използват тахографски листове всеки ден, в който управляват превозното средство, започвайки от момента на приемането му. Тахографският лист не може да се използва за период по-дълъг от този за който е предназначен. Минималният обем на запис върху листовете трябва да е 24 часа /Приложение I, раздел IV, б.а, т.2 от Регламента/. В този смисъл действително процесният тахографски лист е бил с обем на допустимия запис от 24 часа. Жалбоподателят обаче го е ползвал в по- дълъг период, при което се е стигнало натрупване на записи върху записа от първоначалния 24- часов период. Така от тахографския лист не може да се извлече никаква информация. Стигнало се е до реална загуба на данни. В това неправомерно ползване на тахографския лист се изразява нарушението на водача. От субективна стана същият е действал явно небрежно. Според съда в случая не може да се говори за маловажност на случая, какъвто довод се излага от обжалващата страна, тъй като става дума за съществено нарушение, свързано с недостатъчно сериозно отношение към нормативните изисквания. Подобно неправомерното поведение на водача обезмисля проверката на контролните органи. Този тип нарушения явно се подценяват от водачите, поради което и подходът спрямо тях изисква повишена строгост, за да се постигне осуетяването им в бъдеще. Поради всичко това съдът намира, че жалбоподателят правилно е санкциониран на основание чл.93в, ал.1, т.1 от ЗАвП.

              Поради изложеното наказателното постановление следва да се потвърди като правилно и законосъобразно. Воден от изложеното Съдът

                                                    

                                                               Р     Е     Ш     И :

           ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 37-0000316 от 08.12.2014 г.  на Директора на РД “АА” гр. Разград, с което  на жалбоподателя П.П.Р. ***  за нарушение на чл.15, §.2 изр.3, предл.1 от Регламент 3821/85 във вр. с чл.78, ал.1, т.2 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93в, ал.10, предл.1, т.1, от Закона за автомобилните превози  му е  наложено административно наказание глоба в размер на 1500 лв.

            Решението подлежи на касационно обжалване пред Разградски Административен съд в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните.

                                                                       

                                                                                 РАЙОНЕН СЪДИЯ: