Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

                        № 540,  23.12.2015 година,  град Разград

 

                               В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД                                                                           

на деветнадесети Ноември  2015 година             

В публичното заседание в следния състав:

                                                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Борисов

                                           

Секретар В.Д.

прокурор .......................

като разгледа докладваното от съдията

АНДело № 677 по описа за 2015 година.

За да се произнесе, съдът съобрази следното:

Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

Постъпила е жалба от А.Р.А.  ЕГН ********** ***, против Наказателно постановление № 11-01-709 от 28.08.2015г.  на  Директор на АДФИ - София, с което за нарушение на чл. 42, ал.1,т.2 от ЗОП /ред. ДВ, бр.93/2011г./, на основание  чл.133, ал.2 вр. чл.131, ал.3 вр. чл.127, ал.2 от ЗОП му е наложено административно наказание "глоба" в размер на 1000,00лв.

В жалбата се излагат доводи за незаконосъобразност на наказателното постановление и се моли да бъде отменено, по същество се оспорва да е извършено процесното нарушение от субективна страна.

Наказващият орган – Сметна палата на РБългария чрез представителя си изразява становище за неоснователност на жалбата.

РП – Разград, уведомени, не изпращат представител.

Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

Обжалваното наказателно постановление е издадено въз основа на Акт за установяване на административно нарушение с № 11-01-709/10.07.2015г., съставен на жалбоподателя от Гл. финансов инспектор при АДФИ – София, съставен в присъствие на жалбоподателя. В акта се сочи от фактическа страна, че на 02.07.2014г., в гр. Цар Калоян,  обл. Разград, в качеството си Кмет на Община Цар Калоян и възложител на обществени поръчки по чл.7, ал.1 от ЗОП, след проведена открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ изграждане на спортен център в гр. Цар Калоян” е сключил договор за възлагане на обществената поръчка с участника определен за изпълнител – „ ЕТ „ Г. – Т. К. – П. П. „ – с. Минерални бани, който участник не е изпълнил задължението си  по чл.47, ал.10 от ЗОП, тъй като при подписване на договора не е представил документи от съответните компетентни органи за удостоверяване, че  „ ЕТ „ Г. – Т. К. – П. П.„ – с. Минерални бани, няма задължения по смисъла на чл.162, ал.2,т.1 от ДОПК, към община, установени с влязъл в сила акт на компетентен орган, освен ако е допуснато разсрочване или отсрочване на задълженията.

За да са произнесе съдът взе предвид следното:

С Решение № 84/29.04.2014г. на Кмет на Община Цар Калоян в качеството си на възложител по чл.7, т.1 от ЗОП е открита процедура по възлагане на обществена поръчка с предмет „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „” 

След проведена процедура с Решение № 136/09.06.2014г. на Кмет на Община Цар Калоян е обявено класирането на участниците и определен за изпълнител на обществената поръчка „ ЕТ „ Г.– Т.К – П.П „ – с. Минерални бани.

На 02.07.2014г. в гр. Цар Калоян, обл. Разград, Кмет на Община Цар Калоян е сключил договор за обществена поръчка № 53 от същата дата за   „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „”  с определения за изпълнител„ ЕТ „ Г.– Т.К – П.П „ – с. Минерални бани.

Със Заповед № ФК – 10 – 372/30.03.2015г. на Директор на АДФИ – София е възложена финансова инспекция на Община Цар Калоян, относно законосъобразното провеждане на процедурата и по посочената вече обществена поръчка. Финансовата инспекция била извършена по документи представени от общинската администрация, с участието на Главен експерт „ Стопански дейности „ и специалист „ Общинска собственост”  при Община Цар Калоян и приключила с Констативен протокол от 13.05.2015г. В констативният протокол било отразено процесното адм. нарушение.

На база констатациите от извършената финансова инспекция на жалбоподателя на 10.07.2015г. е съставен АУАН № 11-01-709, в качеството му на Кмет на Община Цар Калоян и възложител на обществени поръчки по чл.7, ал.1 от ЗОП. Нарушението е описано по посочения вече начин, квалифицирано е като такова по чл. 42, ал.1,т.2 от ЗОП /ред. ДВ, бр.93/2011г./. АУАН редовно връчен на жалоподателя и подписан от него без възражения. В тридневния срок по ЗАНН, пред адм. наказващия орган постъпили писмени възражения.

На база съставения АУАН, по късно на 28.08.2015г.  било издадено и обжалваното НП, в което адм. наказващият орган по аналогичен в АУАН начин описал нарушението, но вече с коректно посочен предмет на обществената поръчка - „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „”, също го квалифицирал като такова по чл. 42, ал.1,т.2 от ЗОП /ред. ДВ, бр.93/2011г./, а на основание  чл.133, ал.2 вр. чл.131, ал.3 вр. чл.127, ал.2 от ЗОП наложил на жалбоподателя административно наказание "глоба" в размер на 1000,00лв.

НП било редовно получено от жалбоподателя на 02.09.2015г., жалбата срещу него постъпила при адм. накзазващия орган с пощенско клеймо от 07.09.2015г.

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна, следното:

Жалбата е допустима, като подадена от лице имащо право на жалба против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН и в сроковете предвидени в закона.

Разгледана по същество се явява неоснователна, по следните съображения:

По същество: от анализа на приобщените по делото писмени доказателства Справка за отговорните длъжностни лица при Община Цар Калоян за периода 01.01.2014г. – 01.04.2015г.; Решение № 84/29.04.2014г. на Кмет на Община Цар Калоян; Обявление за обществена поръчка; Досие на обществена поръчка „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „”, безспорно се установява, а и това не е спорно между страните, че жалбоподателят е имал качество на Кмет на Община Цар Калоян  и съответно на възложител по чл.7, т.1 от ЗОП. Като по този начин за допуснати нарушения на ЗОП той се явява и съответното в случая адм. наказателно отговорно лице по силата на чл. 131, ал.3 от ЗОП. В този смисъл съдът намира възраженията на жолбоподателя, с които навежда доводи за неотговорност за неоснователни. С приложените по делото длъжностни характеристики, жалбоподателят не е редовно упълномощил по смисъла на чл.8, ал.2 от ЗОП, посочените в тях длъжностни лица. Естеството на длъжностна харктеристика е да очертае рамката на трудовите функции, служебни взаимовръзки и отношения, при неизпълнение, на които работодателят разполага с дисциплинарна власт, но не и да упълномощи в случая посочените длъжностни лица с правата по чл.8, ал.2 от ЗОП.

Относно вмененото във вина на жалбоподателя адм. нарушение, то съдът с оглед изложената фактическа обстановка, основана на база аналица на писчмените и гласни доказателства по делото, намира същото за безспорно установено, както от обективна, така и от субективна страна, като досежно същото не е спорно и отстрана на жалбоподателя по същество. 

От процесуална гледна точка НП, както и АУАН са съставени в предвидените за това срокове, и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното административно нарушение е правилно квалифицирано и индивидуализирано като надлежно е оформен самия акт с посочване на дата и място на извършване, съдържа кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочени са кои норми са нарушени с деянието, въз основа на които следва да се подведе нарушителя под наказателна отговорност. С оглед на това, съдът намира, че с обжалваното НП вярно, ясно и точно са посочени предпоставките и основанията, които определят и конкретизират административното нарушение вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма  и съдържание то отговаря на изискванията на чл.57,ал.1 от ЗАНН от формална страна.

При налагане на адм. санкция, адм. наказващия орган е съобразил разпоредбата на чл. 133, ал.2 от ЗОП, като едновременно е редуцирал размера на наказанието и едновременно с това е наложил минималния такъв.

От изложеното съдът намира, че процесното НП като правилно и законосъобразно следва да бъде потвърдено  

    Воден от изложеното и на осн. чл. 63 ал.1 от ЗАНН, съдът

                                              Р     Е     Ш     И :

ПОТВЪРЖДАВА  Наказателно постановление № 11-01-709 от 28.08.2015г.  на  Директор на АДФИ - София, с което за нарушение на чл. 42, ал.1,т.2 от ЗОП /ред. ДВ, бр.93/2011г./, на А.Р.А.  ЕГН ********** ***, на основание  чл.133, ал.2 вр. чл.131, ал.3 вр. чл.127, ал.2 от ЗОП му е наложено административно наказание "глоба" в размер на 1000,00лв., като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на обжалване в 14- дневен срок от осъобщаването му на страните пред Административен съд Разград.

                                                               

 

 

  РАЙОНЕН СЪДИЯ: