Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

                        15,  24.02.2015 година,  град Разград

 

                               В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД                                                                           

на дванадесети  Януари 2016 година             

В публичното заседание в следния състав:

                                                              ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Борисов

                                           

Секретар Г.А.

прокурор .......................

като разгледа докладваното от съдията

АНДело № 676 по описа за 2015 година.

За да се произнесе, съдът съобрази следното:

Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

Постъпила е жалба от А.Р.А.  ЕГН ********** ***, против Наказателно постановление № 11-01-710 от 28.08.2015г.  на  Директор на АДФИ - София, с което за нарушение на чл. 43, ал.1 от ЗОП /ред. ДВ, бр.37/2006г./, на основание  чл.133, ал.2 вр. чл.129, ал.1, пр.2  вр. чл.127, ал.2 от ЗОП му е наложено административно наказание "глоба" в размер на 1500,00лв.

В жалбата се излагат доводи за незаконосъобразност на наказателното постановление и се моли да бъде отменено, по същество се оспорва да е извършено процесното нарушение от субективна страна.

Наказващият орган – АДФИ - София чрез представителя си изразява становище за неоснователност на жалбата.

РП – Разград, уведомени, не изпращат представител.

Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

Обжалваното наказателно постановление е издадено въз основа на Акт за установяване на административно нарушение с № 11-01-710/10.07.2015г., съставен на жалбоподателя от Гл. финансов инспектор при АДФИ – София, съставен в присъствие на жалбоподателя. В акта се сочи от фактическа страна, че на 03.07.2014г., в гр. Цар Калоян,  обл. Разград, А.Р.А. *** и възложител на обществени поръчки по чл.7, ал.1 от ЗОП, е изменил  сключения договор за обществена поръчка от 02.07.2014г. за изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ „ Разширение на СОУ „Христо Ботев„, гр. Цар Калоян, в нарушение на чл.43, ал.1 от ЗОП.

За да са произнесе съдът взе предвид следното:

С Решение № 84/29.04.2014г. на Кмет на Община Цар Калоян в качеството си на възложител по чл.7, т.1 от ЗОП е открита процедура по възлагане на обществена поръчка с предмет „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „” 

След проведена процедура с Решение № 136/09.06.2014г. на Кмет на Община Цар Калоян е обявено класирането на участниците и определен за изпълнител на обществената поръчка „ ЕТ „ Гарант – Т. К. – П. П. „ – с. Минерални бани.

На 02.07.2014г. в гр. Цар Калоян, обл. Разград, Кмет на Община Цар Калоян е сключил договор за обществена поръчка № 53 от същата дата за  „Изпълнение на строително – монтажни работи на обект„ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „”  с определения за изпълнител „ ЕТ „ Гарант – Т. К. – П. П. „ – с. Минерални бани.

Цената на изпълнение на Договора, дължима от Възложителя на Изпълнителя е в размер на 875 933, 52лв. без ДДС или 1 051 120,22лв. с ДДС /чл.6, ал.1 от Договора/.

Съгласно Договора чл.5, ал.1, срокът за изпълнение на дейностите е 86 календарни дни и започва да тече от датата на съставяне на Протокол обр. 2а за откриване на строителна линия и е до датата на съставяне на констативен протокол обр.15 за установяване годността на приемането на строежа. В чл.7, ал.1 от Договора е уговорена и схема на плащането ппо него, а именно: авансово плащане в размер на 20% от договорената стойност, или 210 224,04лв. с ДДС / 175 186,70лв. без ДДС /, платими в срок от 10 календарни дни след подписването на Протокол обр. 2а за откриване на строителна линия, при постъпили средства от Държавния бюджет към Община Цар Калоян; Междинни плащания, платими при действително извършени СМР надз 10% от обема на поръчката за изпълнение на СМР, доказани с Протокол за приемане на СМР – обр. 19, до усвояване на сумата, представляваща 90% от общата стойност по проекта. Договорено е и окончателно плащане.

При извършена проверка от органи на АДФИ – София, било установено, че с бюджетно платежно нареждане от 04.07.2014г. Община Цар Калоян е изплатила на изпълнителя „ ЕТ „ Гарант – Т. К. – П. П. „ – с. Минерални бани, аванс в размер на 297000,00лв. с ДДС по фактура с № 922/03.07.2014г. с основание „ частично по фактура 922”.

С второ бюджетно платежно нареждане от  13.08.2014г. Община Цар Калоян е изплатила на изпълнителя „ ЕТ „ Гарант – Т. К. – П. П. „ – с. Минерални бани, аванс в размер на 18 335,88лв. с ДДС по фактура № 922 от 03.07.2014г. с посочено основание „ окончателно по фактура 922”. По този начин Община Цар Калоян е изплатила на изпълнителя „ ЕТ „ Гарант – Т. К. – П. П. „ – с. Минерални бани, аванс в общ размер на 315 335,88лв. с ДДС, при полагащ се такъв в размер на  210 224,04лв. с ДДС или със 105 111,84лв. с ДДС в повече от договореното авансово плащане. Двете плащания са извършени към изпълнителя без да е подписан Акт обр. 2а или предхождащия го Акт обр.11, т.е. без да е настъпил падежа за това плащане.

Със Заповед № ФК – 10 – 372/30.03.2015г. на Директор на АДФИ – София е възложена финансова инспекция на Община Цар Калоян, относно законосъобразното провеждане на процедурата и по посочената вече обществена поръчка. Финансовата инспекция била извършена по документи представени от общинската администрация, с участието на Главен експерт „Стопански дейности„ и специалист „Общинска собственост”  при Община Цар Калоян и приключила с Констативен протокол от 27.05.2015г.  В констативният протокол било отразено процесното адм. нарушение.

На база констатациите от извършената финансова инспекция на жалбоподателя на 10.07.2015г. е съставен АУАН № 11-01-710, в качеството му на Кмет на Община Цар Калоян и възложител на обществени поръчки по чл.7, ал.1 от ЗОП. Нарушението е описано по посочения вече начин, квалифицирано е като такова по чл. 43, ал.1 от ЗОП /ред. ДВ, бр.37/2006г./. АУАН редовно връчен на жалоподателя и подписан от него без възражения. В тридневния срок по ЗАНН, пред адм. наказващия орган постъпили писмени възражения.

На база съставения АУАН, по късно на 28.08.2015г. било издадено и обжалваното НП, в което адм. наказващият орган по аналогичен в АУАН начин описал нарушението, също го квалифицирал като такова по чл. 43, ал.1 от ЗОП /ред. ДВ, бр.37/2006г./, а на основание  чл.133, ал.2 вр. чл.129, ал.1, пр.2  вр. чл.127, ал.2 от ЗОП наложил на жалбоподателя административно наказание "глоба" в размер на 1500,00лв.

НП било редовно получено от жалбоподателя на 02.09.2015 г., жалбата срещу него постъпила при адм. накзазващия орган с пощенско клеймо от 07.09.2015г.

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна, следното:

Жалбата е допустима, като подадена от лице имащо право на жалба против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН и в сроковете предвидени в закона.

Разгледана по същество се явява неоснователна, по следните съображения:

По същество: от анализа на приобщените по делото писмени доказателства Справка за отговорните длъжностни лица при Община Цар Калоян за периода 01.01.2014г. – 01.04.2015г.; Решение № 84/29.04.2014г. на Кмет на Община Цар Калоян; Обявление за обществена поръчка; Досие на обществена поръчка „ Изпълнение на строително – монтажни работи на обект „ Разширение на СОУ „ Христо Ботев „ в гр. Цар Калоян „”, безспорно се установява, а и това не е спорно между страните, че жалбоподателят е имал качество на Кмет на Община Цар Калоян  и съответно на възложител по чл.7, т.1 от ЗОП. Като по този начин за допуснати нарушения на ЗОП той се явява и съответното в случая адм. наказателно отговорно лице по силата на чл. 131, ал.3 от ЗОП. В този смисъл съдът намира възраженията на жолбоподателя, с които навежда доводи за неотговорност за неоснователни. С приложените по делото длъжностни характеристики, жалбоподателят не е редовно упълномощил по смисъла на чл.8, ал.2 от ЗОП, посочените в тях длъжностни лица. Естеството на длъжностна харктеристика е да очертае рамката на трудовите функции, служебни взаимовръзки и отношения, при неизпълнение, на които работодателят разполага с дисциплинарна власт, но не и да упълномощи в случая посочените длъжностни лица с правата по чл.8, ал.2 от ЗОП.

Относно вмененото във вина на жалбоподателя адм. нарушение, то съдът с оглед изложената фактическа обстановка, основана на база анализа на писмените и гласни доказателства по делото, намира същото за безспорно установено, както от обективна, така и от субективна страна, като досежно същото не е спорно и отстрана на жалбоподателя по същество.  По същество с фактически действия извършване на авансово плащане към Изпълнителя по договора, на първо място съществено над договорената авансова цена, на второ място преди настъпването на падежа за това плащане, жалбоподателят по същество е изменил сключения договор.

От процесуална гледна точка НП, както и АУАН са съставени в предвидените за това срокове, и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното административно нарушение е правилно квалифицирано и индивидуализирано като надлежно е оформен самия акт с посочване на дата и място на извършване, съдържа кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочени са кои норми са нарушени с деянието, въз основа на които следва да се подведе нарушителя под наказателна отговорност. С оглед на това, съдът намира, че с обжалваното НП вярно, ясно и точно са посочени предпоставките и основанията, които определят и конкретизират административното нарушение вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма  и съдържание то отговаря на изискванията на чл.57,ал.1 от ЗАНН от формална страна.

При налагане на адм. санкция, адм. наказващия орган е съобразил разпоредбата на чл. 133, ал.2 от ЗОП, като едновременно е редуцирал размера на наказанието и едновременно с това е наложил минималния такъв.

От изложеното съдът намира, че процесното НП като правилно и законосъобразно следва да бъде потвърдено  

    Воден от изложеното и на осн. чл. 63 ал.1 от ЗАНН, съдът

                                              Р     Е     Ш     И :

ПОТВЪРЖДАВА  Наказателно постановление № 11-01-710 от 28.08.2015г.  на  Директор на АДФИ - София, с което за нарушение на чл. 43, ал.1 от ЗОП /ред. ДВ, бр.37/2006г./, на А.Р.А.  ЕГН ********** *** на основание  чл.133, ал.2 вр. чл.129, ал.1, пр.2  вр. чл.127, ал.2 от ЗОП му е наложено административно наказание "глоба" в размер на 1500,00лв., като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на обжалване в 14- дневен срок от осъобщаването му на страните пред Административен съд Разград.

                                                               

 

 

  РАЙОНЕН СЪДИЯ: