Р
Е Ш Е Н И Е
№ 334, 08.07.2016г., град Разград
В
И М Е Т О Н А Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД
На девети Юни две хиляди и
шестнадесета година
В публично заседание в
следния състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Н.БОРИСОВ
Секретар Г.М.
Прокурор…………..,
Като разгледа докладваното от
съдията
АНДело № 363 по описа
за 2016г.
За да се произнесе, съдът съобрази
следното:
Производството е по реда на чл.59 и сл.
от ЗАНН.
Постъпила е жалба от М.А.М. ЕГН **********
***, против наказателно постановление № 37-0000136/16.03.2016г.
на Началник ОО „АА” – Разград, с което за нарушение на чл.89,т.4 от Наредба №33/ 03.11.1999г. на МТ, на основание чл.93,ал.1,т.1 от
ЗАвтПр му е наложено административно наказание «глоба» в размер на 500,00лв., а
за нарушение на чл.100, ал.1,т.1 от ЗДвП, на основание чл.183, ал.1,т.1 от ЗДвП
му е наложено административно наказание „ глоба „ в размер на 10,00лв.
В съдебното заседание
жалбоподателят, редовно призован, не се явява, не изпраща негопроцесуален
представител.
Административнонаказващия орган,
редовно призован, не изпраща представител.
РП- Разград- уведомени не изпращат
представител.
Разградският районен съд, след
като прецени събраните по делото писмени и гласни доказателства поотделно и в тяхна съвкупност,
намира за установено от фактическа страна следното:
На 17.02.2016г. около 13:40ч., гр. Кубрат, на
входа на града посока гр. Разград, до „ Зърнена база „ , контролни органи на ОО
„АА” – Разград, след извършена проверка на т.а. „МАН” 26.463 с рег. № ** и прикачено полуремарке с рег. № **, извършващ обществен превоз на товар от гр. Стара
Загора – Кубрат, с пътен лист № 0028404 от 17.02.2016г., автомобила оборудван с
аналогов тахограф, установили, че водачът М. в момента на проверката не
представя издадено Удостоверение за обществен превоз на товари в Р България или
оригинал на копие на Лиценз на Общността. След извършена справка в база данни „
Лицензии „ към ИА „ АА „ – София се установява, че „ Мирела транс „ ЕООД
притежава лиценз на Общността № 9907 и 1.бр. заверени копия. Водачът М. не
представя и контролен талон към СУМПС № 282386186.
За констатираното нарушение св. М. И. съставил на
жалбоподателя АУАН бл. № 218668 квалифицирал нарушенията
като такива по чл.89,т.4 от Наредба №33/03.11.1999г.
на МТ и по чл. 100, ал.1,т.1 от ЗДвП. АУАН е съставен в присъствие на
нарушителя и на св. Хр. М.. Жалбоподателят запознат със съдържанието на АУАН и
връчен срещу подпис като в графа възражения, нарушителят отбелязъл „ Нямам
възражения „.
Въз основа на АУАН, на 16.03.2016г. е издадено
и процесното НП, в което административно наказаващия орган по аналогичен с АУАН
начин описал нарушенията, като също ги квалифицирал по чл.89, т.4 от Наредба №33/03.11.1999г. на МТ и по чл. 100, ал.1,т.1 от ЗДвП, а
на основание чл.93, ал. 1, т. 1 от ЗАвтПр наложил административно наказание «глоба»
в размер на 500,00лв., а на основание
чл.183, ал.1,т.1 от ЗДвП наложил административно наказание „ глоба „ в размер
на 10,00лв.
НП редовно връчено на жалоподателя на 06.04.2016г.,
жалбата срещу него постъпила при адм. наказващия орган с пощенско клеймо от
12.04.2016г.
Описаната фактическа обстановка безспорно се
установява от събраните по делото доказателства, обективирани в
безпротиворечивите и незаинтересовани показания на свидетелите И. и М..
Въз основа на гореизложеното
от фактическа страна съдът направи следните правни изводи: жалбата е допустима,
като подадена в законоустановения срок по чл.59, ал.2 от ЗАНН, от надлежна
страна и против подлежащ на обжалване адм.акт.
По същество е неоснователна:
Разпоредбата на чл. 89, т. 4 от Наредба
№ 33/03.11.1999 г. на МТ за обществен превоз на пътници и товари на територията
на РБългария въвежда задължение за
водач, извършващ обществен превоз на товари на територията на Р България да
представи при поискване на контролните органи удостоверение за обществен превоз
на товари в Република България за всяко от превозните средства, с които се
извършва превозът или копие от
лиценз на Общността. Безспорно е, че към момента на проверката настоящият
жалбоподател – като водач на товарния автомобил, извършващ обществен превоз на
товари, не е представил на контролните органи посоченият документ, въпреки, че
фирмата издала процесния Пътен лист притежава такъв, както и десет броя
заверени копия от него.
По същият начин чл.100, ал.1,т.1 от ЗДвП изисква от
всеки водач на МПС при проверка да представя СУМПС и контролен талон към него.
Като не е изпълнил адмнистративните си задължения, жалбоподателят се
бездействие е осъществил съставите на адм. нарушения, вменени му във вина.
Съдът намира възраженията на
жалбоподателя за неоснователни. От показанията на свидетелите се установява, че
АУАН е съставен след проверка на личността на жалбоподателя по представеното от
ниго СУМПС, чийто номер е вписан в самия АУАН, поради което е невъзможно да е
вписана чужда самоличност.
От
процесуална гледна точка: Наказателното постановление, както и Актът за
установяване на допуснатото от жалбоподателя административно нарушение, са
съставени в предвидените за това срокове, от надлежен орган и при спазване на
изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното от
проверяващия орган административно нарушение е надлежно индивидуализирано, като
са посочени дата и място на извършване, съдържа се кратко описание на
нарушението от фактическа страна, посочени са конкретните законови разпоредби,
нарушени с това деяние и съответните норми, въз основа на които следва да се
ангажира административнонаказателната отговорност на нарушителя. Въз основа на
това, съдът намира, че с процесното НП ясно, точно и конкретно от фактическа и
правна страна са посочени предпоставките и основанията, и всички необходими
елементи, които определят и индивидуализират административното нарушение,
вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма и съдържание, то
отговаря на изискванията на чл.57, ал.1 от ЗАНН от формална страна.
Наложените
административни санкции са правилно правно квалифицирани и наложени в
съответните размери, поради което са законасъобразни.
По същество обжалваното НП,
като правилно и законосъобразно, следва да бъде потвърдено.
Мотивиран от горното съдът,
Р Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА НП
№ 37-0000136/16.03.2016г. на Началник ОО „АА” –
Разград, с което за нарушение на чл.89,т.4 от Наредба №33/ 03.11.1999г. на МТ, на основание чл.93,ал.1,т.1 от
ЗАвтПр на М.А.М. ЕГН ********** ***, е наложено административно наказание
«глоба» в размер на 500,00лв., а за нарушение на чл.100, ал.1,т.1 от ЗДвП, на
основание чл.183, ал.1,т.1 от ЗДвП му е наложено административно наказание „
глоба „ в размер на 10,00лв., като правилно и законосъобразно.
Решението
подлежи на касационно обжалване по реда на АПК пред Разградски административен
съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: