Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

354, 25.07.2016 година, град Разград

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД 

на двадесет и първи Юни  две хиляди и шестнадесета година

В публичното заседание в следния състав        

                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: Н. Борисов

Секретар Г.М.

прокурор ......................,

като разгледа докладваното от съдията 

АНДело  №  418 по описа за  2015 г.

            За да се произнесе, съдът съобрази следното:

            Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от Н.Д.И. ЕГН ********** ***, против наказателно постановление  № 37-0000161/07.04.2016 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на жалбоподателя за нарушение на чл. 36, §2,  т.ii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента
/ му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.17,т.3 от ЗАвП.

Жалбоподателят моли наказателното постановление да бъде отменено, като незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на материалния и процесуалния закон.

            Административнонаказващият орган заявява становище, че жалбата е неоснователна и като законосъобразно НП следва да бъде потвърдено изцяло.

            Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

На 08.03.2016г.  контролни органи от ОО « АА « - Разград,  около 11,10ч., в област Разград на път І-2, километър 61, на контролен пост « Старият кладенец», спрели за проверка жалбоподателя, в качеството му на водач на ППС в състав влекач „ Рено Магнум ДХИ 500 „ с рег. № Т 2097 ТН от категория N 3, с прикачено към него полуремарке с рег. №   **, от категория „ 04 „, извършващ обществен превоз  на товари със заверено копие № 1111020005 към Лиценз за международен автомобилен превоз на товари на общността,  с международна товарителница /ЧМР/ от 07.03.2016г., с изпращач  „ ТМК – ARTROM „ гр. Слатина – Румъния и получател на товара „ Металик „ АД – Стара Загора,  оборудван с дигитален  тахограф   Siemens AG 1381” със сериен № 0000653614, като при проверката на картата на водача в четящото устройство на служителите, установили, че „...водача при извършване на превоз попадащ в обхвата на Регламент /ЕО/ № 561/2006г. с превозно средство оборудвано с дигитален тахограф, представя карта на водача № 0000000107186000, в която липсват данни за периодите за време на управление, прекъсвания и почивки, за времето от 12,49ч. на 20.02.2016г. до 05,32ч. На 23.02.2016г. Водача по време на проверката не представя редовно издаден документ, в който да фигурират липсващите данни за посочения период.  

За констатираното нарушение на жалбоподателя е съставен АУАН бл. № 218690, подписан от него без  възражения „ ... относно текста в Акта - не...” и връчен му срещу подпис. В АУАН описаното нарушение е квалифицирано като такова по чл. 36, §2,  т.ii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година. Към АУАН са приложени разпечатки от картата на водача и от тахографа, както и предходен АУАН.

На 07.04.2016г. е издадено и процесното НП на Началник на ОО „ АА „ -Разград, в което нарушението е описано по идентичен с АУАН начин, квалифицирано  като такова по чл. 36, §2,  т.ii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година  и е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.17,т.3 от ЗАвП.

НП връчено лично на жалбоподателя на 15.04.2016г. срещу подпис. Жалбата срещу него е постъпила при адм. Наказващия орган на 22.04.2016г.

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното:

            Като подадена в срок от лице имащо право на жалба, против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН,  жалбата е допустима.

          Разгледана по същество, същата се явява неоснователна по следните съображения:  Видно от разпечатките от четящото устройство на контролните органи, в картата на водача, притежавана от жалбоподателя не фигурират записи от 12,49ч. на 20.02.2016г. до 05,32ч. На 23.02.2016г., относно времето за управление, почивки по време на управление и т.н., едновременно с това при проверката жалбоподателят не е представил и изискуемото Удостоверение за дейности, което в случая замества липсата на записи в картата на водача. По този начин с бездействие е осъществил вмененото му във вина адм. нарушение, което в крайна сметка е правилно квалифицирано.

Относно възраженията на жалбоподателя : разпоредбата на чл. 34, т.3, б.”б” от Регламента, указва, че „...т. 3.Когато в резултат на отсъствие от превозното средство водачът не е в състояние да използва тахографа, с който превозното средство е оборудвано, периодите, посочени в параграф 5, буква б), подточки ii), iii) и iv):

б) се вписват в картата на водача, като се използва приспособлението за ръчно въвеждане на данни, осигурено за тахографа, ако превозното средство е оборудвано с дигитален тахограф.

Държавите-членки налагат на водачите изискване повреме на проверка да представят формуляри, свидетелстващи за действията им във времето, когато не са били в превозното средство...”. От изложеното, съдът намира, че въпреки наличието на няколко възможности, предоставени от Регламента, жалбоподателят да замести липсващите данни в паметта на тахографа, той не е осъществил това свое задължение.  Относно приложеното към въззивната жалба Удостоверение за дейности от 23.02.2016г., на първо място същото не е представено на контролните органи по време на проверката и на следващо място, така посочения в него период не отговаря на изискванията на КТ за платен или неплатен годишен отпуск или за междудневна или междуседмична или каквато и да било почиивка.

 От процесуална гледна точка НП, както и АУАН са съставени в предвидените за това срокове, и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното административно нарушение е правилно квалифицирано и индивидуализирано като надлежно е оформен самия акт с посочване на дата и място на извършване, съдържа кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочени са кои норми са нарушени с деянието, въз основа на които следва да се подведе нарушителя под наказателна отговорност. С оглед на това, съдът намира, че с обжалваното НП вярно, ясно и точно са посочени предпоставките и основанията, които определят и конкретизират административното нарушение вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма  и съдържание то отговаря на изискванията на чл.57,ал.1 от ЗАНН от формална страна.

Наложената санкция е конкретно фиксирана в ЗАвП и е правилно наложена от адм. наказващия орган.

Съдът не споделя доводите на жалбоподателя за маловажност на нарушението. Посоченият европейски регламент има за единствена цел да брани социалните права на работещите в сферата на транспорта и да гарантира правото ми на почивки, обратното води до повишаване на риска от ПТП и се явява  потенциално опасно за неограничен кръг от хора, участници в пътното движение. В подкрепа на доводите си, съдът намира и значителната санкция, която е предвидена в специалния закон за това нарушение.  В допълнение към този мотив следва да се прибави и Справката за извършени от жалбоподателя адм. нарушения.  

  От изложеното съдът намира обжалваното НП за законосъобразно, поради което същото следва да бъде потвърдено.

  Предвид горното и  на основание чл. 63, ал. 1 от ЗАНН, съдът                                                                                   

 

                                                 Р     Е     Ш     И :

 

 ПОТВЪРЖДАВА  Наказателно постановление № 37-0000161/07.04.2016 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на Н.Д.И. ЕГН ********** *** за нарушение на чл. 36, §2,  т.ii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента / му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.17,т.3 от ЗАвП, като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред РАС в 14 - дневен  срок от съобщаването му на страните.

 

                                                          

                                                                          

                                                       РАЙОНЕН СЪДИЯ: