Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

632, 02.12.2016 година, град Разград

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД 

на първи Ноември  две хиляди и шестнадесета година

В публичното заседание в следния състав        

                                                                  ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Борисов

Секретар Ж.Р.

прокурор ......................,

като разгледа докладваното от съдията 

АНДело  №  756 по описа за  2016 г.

            За да се произнесе, съдът съобрази следното:

            Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от  А.А.А.  ЕГН ********** *** против наказателно постановление  № 37-0000382/15.07.2016 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на жалбоподателя за нарушение на чл. 36, §1,  т.iii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента
/ му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.17,т.3 от ЗАвП.

Жалбоподателят моли наказателното постановление да бъде отменено, като незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на материалния и процесуалния закон.

            Административнонаказващият орган заявява становище, че жалбата е неоснователна и като законосъобразно НП следва да бъде потвърдено изцяло.

            Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

На 21.06.2016г.  контролни органи от ОО « АА « - Разград,  около 15,30ч., в област Разград на път ІІ-49, Разград – Кубрат, до разклон за с. Стражец, спрели за проверка жалбоподателя, в качеството му на водач на ППС в състав влекач „ Рено Премиум 420ДЦИ„ с рег. № ****, от категория N 3 и прикачено полуремарке с рег. № *** от категория „ О4 „, извършващ обществен превоз  на товари с лиценз на Общността и заверено копие № **********, с товарителница за обществен автомобилен превоз на товари в страната № 003043 от 21.06.2016г., превозващ ечемик от гр. Русе до с. Ветрино, оборудван с аналогов тахограф „ „ SiemensVDO „ 1324.71, със сериен № ***, като при проверката водача при извършване на обществен превоз на товари попадащ в обхвата на Регламент /ЕО/ № 561/2006г. с превозно средство оборудвано с аналогов тахограф не представя тахографския рист за текушия ден / 21.06.2016г./ и тахографски листи за предходните 28дни /периода от 24.05.2016г. до 20.06.2016г./ или всеки ръчен запис и разпечатка, напревени през текущата седмица и предходните 28дни или Удостоверение за дейности по образец.

За констатираното нарушение на жалбоподателя е съставен АУАН бл. № 225837, подписан от него без  възражения „ ... нямам възражения...” и връчен му срещу подпис. В АУАН описаното нарушение е квалифицирано като такова по чл. 36, §2,  т.iii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година. Към АУАН е приложено заверено копие на товарителницата.  

На 15.07.2016г. е издадено и процесното НП на Началник на ОО „ АА „ -Разград, в което нарушението е описано по идентичен с АУАН начин, квалифицирано  като такова по чл. 36, §1,  т.iii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 4 февруари 2014година  и е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.17,т.3 от ЗАвП.

НП връчено лично на жалбоподателя на 04.08.2016г. срещу подпис. Жалбата срещу него е постъпила при адм. Наказващия орган на 10.08.2016г.

Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното:

            Като подадена в срок от лице имащо право на жалба, против акт подлежащ на съдебен контрол по реда на ЗАНН,  жалбата е допустима.

          Разгледана по същество, същата се явява неоснователна по следните съображения: Действително, както и правилно е изложено в жалбата разпоредбата на чл. 36, §1,  т.i , т.ii и т.iii от Регламента вменява задължение на водачите МПС, оборудвани с тахографи /в случая с аналогов/, осъществявящи обществен транспорт, попадащ в обхвата на  Регламент /ЕО/ № 561/2006г., при проверка да представят три вида документи – тахографски лист за текущия ден; за предходните 28дни; или всички ръчни записи и разпечатки, направени през текущия ден и предходните 28дни... По аналогичен начин е структурирана и санкционната разпоредба на чл.93в, ал.17,т.3 от ЗавП, съответна на това нарушение, като в т.3 са конкретизирани „...ръчни записи и разпечатки...”. От изложеното съдът намира, че за жалбоподателят не остава неясно в какво точно се изразява нарушението. Начинът по който е описано, че при проверката жалбоподателят не представя никакви документи, които са регистрирали времето на управление, прекъсванията и почивките му през текущия ден, и тези от предходните 28 календарни дни, като част от тези документи са и „... всеки ръчен запис или разпечатка...”, то не става никакво съмнение, че е санкциониран именно за това нарушение. Действително както в АУАН, така и в НП са описани три отделни самостоятелни нарушения, а жалбоподателят е санкциониран само за едно от тях, но в прерогативите на адм. наказвакия орган е да избере за кое адм. нарушение да наложи адм. наказание.

От изложеното съдът намира, че по никакъв начин не е нарушено правото на защита на жалбоподателя, защото от процесуална гледна точка НП, както и АУАН са съставени в предвидените за това срокове, и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното административно нарушение е правилно квалифицирано и индивидуализирано като надлежно е оформен самия акт с посочване на дата и място на извършване, съдържа кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочени са кои норми са нарушени с деянието, въз основа на които следва да се подведе нарушителя под наказателна отговорност. С оглед на това, съдът намира, че с обжалваното НП вярно, ясно и точно са посочени предпоставките и основанията, които определят и конкретизират административното нарушение вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма  и съдържание то отговаря на изискванията на чл.57,ал.1 от ЗАНН от формална страна.

Наложената санкция е конкретно фиксирана в ЗАвП и е правилно наложена от адм. наказващия орган.

Съдът не споделя доводите на жалбоподателя за маловажност на нарушението. Посоченият европейски регламент има за единствена цел да брани социалните права на работещите в сферата на транспорта и да гарантира правото ми на почивки, обратното води до повишаване на риска от ПТП и се явява  потенциално опасно за неограничен кръг от хора, участници в пътното движение. В подкрепа на доводите си, съдът намира и значителната санкция, която е предвидена в специалния закон за това нарушение. 

  От изложеното съдът намира обжалваното НП за законосъобразно, поради което същото следва да бъде потвърдено.

  Предвид горното и  на основание чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът                                                                                   

 

                                                 Р     Е     Ш     И :

 

 ПОТВЪРЖДАВА  Наказателно постановление № 37-0000382/15.07.2016 г. на Началник  ОО „ АА „ - Разград, с което на жалбоподателя за нарушение на чл. 36, §1,  т.iii  от  РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 165/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 4 февруари 2014година относно тахографите в автомобилния транспорт, за отмяна на Регламент (ЕИО) № 3821/85 на Съвета относно контролните уреди за регистриране на данните за движението при автомобилен транспорт и за изменение на Регламент (ЕО) № 561/2006 на Европейския парламент и на Съвета за хармонизиране на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт  / Регламента
/ му е наложено административно наказание «глоба» в размер на  1500,00лв. на основание чл.93в, ал.17,т.3 от ЗАвП, като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред РАС в 14 - дневен  срок от съобщаването му на страните.

 

                                                          

                                                                          

                                                       РАЙОНЕН СЪДИЯ: