№ 768 23.01.2017
година
град Разград
В И М Е Т О Н А
Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ
РАЙОНЕН СЪД
На двадесет и трети декември две хиляди и шестнадесета година
В публичното заседание в следния състав
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Константин Косев
Секретар: Ж.Р.
прокурор ......................,
като разгледа докладваното от съдията
НАХДело № 945 по
описа за 2016 г.
За да се произнесе, съдът съобрази
следното:
Производството е по реда на чл.59 и сл. от
ЗАНН.
Постъпила е жалба от Ц.И.Ц. *** против Наказателно постановление № 37-0000509
от 30.09.2016 г. на Началник Областен отдел “Автомобилна
администрация”- гр.Разград, с което за нарушение на чл.7, изр.2 от Регламент
561/06 във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози и на
основание чл.93б, ал.5, т.2 от същия закон на жалбоподателя е наложено административно
наказание глоба в размер на 100 лв. Жалбоподателят моли наказателното
постановление, като незаконосъобразно да бъде отменено изцяло.
В съдебното заседание на РРС жалбоподателят
не се явява, не се явява и представител.
Жалбоподателят е депозирал становище, като заявява, че поддържа жалбата
и излага доводи в този смисъл.
За
наказващия орган не се явява представител.
Разградският районен съд, след като прецени
събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна
следното:
Като
подадена против акт подлежащ на съдебен контрол, жалбата е допустима. Разгледана по същество същата е неоснователна.
С обжалваното Наказателно постановление № 37-0000509 от 30.09.2016 г. на Началник ОО “АА”- Разград за нарушение на
чл.7, изр.2 от Регламент 561/06 във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за
автомобилните превози и на основание чл.93б, ал.5, т.2 от същия закон на жалбоподателя Ц.И.Ц. е наложено административно наказание
глоба в размер на 100 лв. Същото наказателно постановление е издадено въз основа на
Акт за установяване на административно нарушение №227548/26.08.2016г., съставен от инспектор при ОО “АА”- Разград. В акта и НП се сочи,
че на 26.08.2016г. около 10,40 часа в област Разград на път I -2, километър 61 контролен пост
Стария кладенец, жалбоподателят е
спрян за проверка, в качеството му на водач на товарен автомобил „Скания П430 ДБХНА“ от категория ППС №3 с рег. №***, извършващ
превоз на товари с Лиценз на Общността и заверено копие №100020051, с пътен
лист с маршрут за движение Ямбол– Русе –
Разград, превозващ хранителни продукти. Автомобилът бил оборудван с дигитален тахограф “Siemens VDO” 1324.51 със сериен №02327618. При проверката
било установено, че на 16.08.2016г. водачът Ц. Ц. ползвал разделена почивка по
време на работа в рамките на период на управление от 4,5 часа, като първата
почивка е ползвана в 09:00 часа до 09:15 часа – 15 минути, като тази почивка не
е последвана от почивка по време на работа от най-малко 30 минути. Ползвана е
почивка от 25 минути за времето от 10:30 часа до 10,55 часа на 16.08.2016г.,
видно от представения тахографски лист за този ден.
Пред РРС е разпитан
като свидетел актосъставителят М. И., който в показанията си потвърждава
изложените в акта и НП обстоятелства. Били проверени тахографските листи на
водача за текущия ден и предходните 28 дни. От тахографският лист за датата 16.08.2016г. се установило , че ползвал разделена почивка по време на работа в рамките на период на
управление от 4,5 часа, като първата почивка е ползвана в 09:00 часа до 09:15
часа и е 15 минути. Тази почивка не била последвана от почивка по
време на работа от най-малко 30 минути. Ползвана е почивка от 25 минути за
времето от 10:30 часа до 10,55 часа. Втората почивка била по малка от
изискуемото времетраене. Копие от процесния тахографски лист е приложено, и
видно от същото управлението е започнало малко след 08,00 часа и е продължило
до 13,20 часа, както сочи и актосъставителя, като в този период водачът не е
ползвал друга непрекъсната почивка от минимум 30 минути. В самия акт жалбоподателят е посочил, че няма възражения по акта. С оглед
всички доказателства, съдът намира, че обстоятелствата отразени в акта и НП са
доказани по един несъмнен начин.
Въз основа на така
установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна
следното: Съдът намира, че АУАН
и НП са издадени съобразно нормативните изисквания и не страдат от процесуални пороци.
Жалбоподателят възразява, че в акта и НП не се сочи място на нарушението.
Действително в акта се сочи мястото на установяване на нарушението и същото е
достатъчно индивидуализирано, а колкото до мястото на извършване на
нарушението, то следва да се посочи, че същото касае маршрут на движение през
съответния ден и няма как конкретно да се индивидуализира, което и не е
необходимо с оглед установяване на елементите на състава на нарушението. Не е
налице и разминаване по отношение на датата на нарушението – и от акта и от НП
е ясно, че дата на нарушението е 16.08.2016г., а датата 26.08.2016г. е датата
на проверката. В този смисъл съдът намира, че твърдяните в жалбата и
допълнителното становище на жалбоподателя пороци на НП не са налице. В АУАН, както и в НП е отразена
фактическата обстановка с необходимата пълнота. Съдът намира, че жалбоподателят
е осъществил от обективна и субективна страна състава на вмененото му
нарушение. Жалбоподателят е извършвал превоз на товари, като не е изпълнил
изискването на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06. Разпоредбите на регламента изискват след период на управление от четири часа и
половина водачът да ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45
минути, освен ако не ползва почивка. В случая водачът е предпочел алтернативното изискване на чл.7, изр.2 от
Регламент 561/06, която разпоредба допуска разкъсване на общата почивка на
една почивка от 15 минути последвана от една почивка от минимум 30 минути.
Разпоредбата е ясна, че именно последващата почивка следва да бъде най-малко 30
минути. В случая, след като е направил една почивка 15 минути, водачът не е
направил нова непрекъсната почивка от
минимум 30 минути, което именно е основанието за неговата отговорност. Направената
от водача втора почивка от 25 минути е по-малка от изискуемата и не покрива
нормативното изискване. Водачът е управлявал автомобила над 04.30 часа, без да направи изискуемите
почивки. Така водачът съзнателно и в този смисъл умишлено е допуснал нарушение.
При това същият правилно е санкциониран
на основание чл.93б, ал.5, т.2 от ЗАвП,
като наложеното му наказание е в абсолютноопределения законов размер. Съдът
намира за неоснователни доводите, че случаят е маловажен. Всъщност подобни
случаи са масови и допускането на подобни нарушения се върши поради липса на
сериозно отношение на водачите към съответните нормативни изисквания. Разглежданият
случай не се отличава с по-малка тежест в сравнение с обичайните случаи на
подобни нарушения. При това дисциплинирането на водачите изисква и по-голяма
строгост при прилагането на закона, поради което и според съда в конкретния
случай не може да се говори за маловажност.
Поради
изложеното наказателното постановление следва да се потвърди като правилно и
законосъобразно. Воден от изложеното Съдът
Р
Е Ш И :
ПОТВЪРЖДАВА
Наказателно постановление №
37-0000509 от 30.09.2016 г. на Началник Областен отдел “Автомобилна Администрация”-
гр.Разград, с което за нарушение на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06 във вр. с
чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93б,
ал.5, т.2 от същия закон на
жалбоподателя Ц.И.Ц. *** е наложено административно наказание глоба в размер на
100 лв.
Решението
подлежи на касационно обжалване пред Разградски Административен съд в 14 -
дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН СЪДИЯ: