Р     Е     Ш     Е     Н     И     Е

 

     768                                        23.01.2017 година                                 град Разград

 

В    И М Е Т О    Н А    Н А Р О Д А

 

РАЗГРАДСКИЯТ РАЙОНЕН СЪД 

На двадесет и трети декември                                   две хиляди  и шестнадесета година

В публичното заседание в следния състав        

                                                                                 ПРЕДСЕДАТЕЛ: Константин Косев

Секретар: Ж.Р.

прокурор ......................,

като разгледа докладваното от съдията 

НАХДело                                         945                                          по описа за  2016 г.

 

            За да се произнесе, съдът съобрази следното:

             Производството е по реда на чл.59 и сл. от ЗАНН.

            Постъпила е жалба от Ц.И.Ц. *** против Наказателно постановление № 37-0000509  от 30.09.2016 г.  на Началник Областен отдел “Автомобилна администрация”- гр.Разград, с което за нарушение на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06 във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93б, ал.5, т.2 от същия закон  на жалбоподателя е наложено административно наказание глоба в размер на 100 лв. Жалбоподателят моли наказателното постановление, като незаконосъобразно да бъде отменено изцяло.

               В съдебното заседание на РРС жалбоподателят не се явява, не се явява и представител.  Жалбоподателят е депозирал становище, като заявява, че поддържа жалбата и излага доводи в този смисъл.

              За наказващия орган не се явява представител.

               Разградският районен съд, след като прецени събраните по делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:

               Като подадена против акт подлежащ на съдебен контрол, жалбата е допустима.  Разгледана по същество същата е неоснователна.

              С обжалваното Наказателно постановление № 37-0000509  от 30.09.2016 г.  на Началник ОО “АА”- Разград за нарушение на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06 във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93б, ал.5, т.2 от същия закон  на жалбоподателя  Ц.И.Ц. е наложено административно наказание глоба в размер на 100 лв.  Същото наказателно постановление е издадено въз основа на Акт за установяване на административно нарушение №227548/26.08.2016г., съставен  от инспектор при ОО “АА”- Разград.  В акта и НП се сочи, че на 26.08.2016г. около 10,40 часа в област Разград на път I -2, километър 61 контролен пост  Стария кладенец,  жалбоподателят е спрян за проверка, в качеството му на водач  на товарен автомобил „Скания П430 ДБХНА“  от категория ППС №3 с рег. №***, извършващ превоз на товари с Лиценз на Общността и заверено копие №100020051, с пътен лист  с маршрут за движение Ямбол– Русе – Разград, превозващ хранителни продукти. Автомобилът бил оборудван  с дигитален тахограф “Siemens VDO” 1324.51 със сериен №02327618.  При проверката  било установено, че на 16.08.2016г.  водачът Ц. Ц. ползвал разделена почивка по време на работа в рамките на период на управление от 4,5 часа, като първата почивка е ползвана в 09:00 часа до 09:15 часа – 15 минути, като тази почивка не е последвана от почивка по време на работа от най-малко 30 минути. Ползвана е почивка от 25 минути за времето от 10:30 часа до 10,55 часа на 16.08.2016г., видно от представения тахографски лист за този ден. 

                  Пред РРС е разпитан като свидетел актосъставителят М. И., който в показанията си потвърждава изложените в акта и НП обстоятелства. Били проверени тахографските листи на водача за текущия ден и предходните 28 дни. От тахографският лист  за датата 16.08.2016г.  се установило , че ползвал разделена почивка по време на работа в рамките на период на управление от 4,5 часа, като първата почивка е ползвана в 09:00 часа до 09:15 часа  и е 15 минути. Тази  почивка не била последвана от почивка по време на работа от най-малко 30 минути. Ползвана е почивка от 25 минути за времето от 10:30 часа до 10,55 часа. Втората почивка била по малка от изискуемото времетраене. Копие от процесния тахографски лист е приложено, и видно от същото управлението е започнало малко след 08,00 часа и е продължило до 13,20 часа, както сочи и актосъставителя, като в този период водачът не е ползвал друга непрекъсната почивка от минимум 30 минути. В самия акт жалбоподателят е посочил, че няма възражения по акта. С оглед всички доказателства, съдът намира, че обстоятелствата отразени в акта и НП са доказани по един несъмнен начин.

 Въз основа на така установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна следното: Съдът намира, че  АУАН и НП са издадени съобразно нормативните изисквания и не страдат от процесуални пороци. Жалбоподателят възразява, че в акта и НП не се сочи място на нарушението. Действително в акта се сочи мястото на установяване на нарушението и същото е достатъчно индивидуализирано, а колкото до мястото на извършване на нарушението, то следва да се посочи, че същото касае маршрут на движение през съответния ден и няма как конкретно да се индивидуализира, което и не е необходимо с оглед установяване на елементите на състава на нарушението. Не е налице и разминаване по отношение на датата на нарушението – и от акта и от НП е ясно, че дата на нарушението е 16.08.2016г., а датата 26.08.2016г. е датата на проверката. В този смисъл съдът намира, че твърдяните в жалбата и допълнителното становище на жалбоподателя пороци на НП  не са налице. В АУАН, както и в НП е отразена фактическата обстановка с необходимата пълнота. Съдът намира, че жалбоподателят е осъществил от обективна и субективна страна състава на вмененото му нарушение. Жалбоподателят е извършвал превоз на товари, като не е изпълнил изискването на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06. Разпоредбите на регламента изискват   след период на управление от четири часа и половина водачът да ползва непрекъсната почивка по време на работа от поне 45 минути, освен ако не ползва почивка. В случая водачът е предпочел  алтернативното изискване на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06, която разпоредба допуска разкъсване на общата почивка на една  почивка от 15 минути последвана от  една почивка от минимум 30 минути. Разпоредбата е ясна, че именно последващата почивка следва да бъде най-малко 30 минути. В случая, след като е направил една почивка 15 минути, водачът не е направил нова  непрекъсната почивка от минимум 30 минути, което именно е основанието за неговата отговорност. Направената от водача втора почивка от 25 минути е по-малка от изискуемата и не покрива нормативното изискване. Водачът е управлявал автомобила  над 04.30 часа, без да направи изискуемите почивки. Така водачът съзнателно и в този смисъл умишлено е допуснал нарушение. При това същият правилно  е санкциониран на основание  чл.93б, ал.5, т.2 от ЗАвП, като наложеното му наказание е в абсолютноопределения законов размер. Съдът намира за неоснователни доводите, че случаят е маловажен. Всъщност подобни случаи са масови и допускането на подобни нарушения се върши поради липса на сериозно отношение на водачите към съответните нормативни изисквания. Разглежданият случай не се отличава с по-малка тежест в сравнение с обичайните случаи на подобни нарушения. При това дисциплинирането на водачите изисква и по-голяма строгост при прилагането на закона, поради което и според съда в конкретния случай не може да се говори за маловажност.

              Поради изложеното наказателното постановление следва да се потвърди като правилно и законосъобразно. Воден от изложеното Съдът

                                                    Р     Е     Ш     И :

           ПОТВЪРЖДАВА Наказателно постановление № 37-0000509  от 30.09.2016 г.  на Началник Областен отдел “Автомобилна Администрация”- гр.Разград, с което за нарушение на чл.7, изр.2 от Регламент 561/06 във вр. с чл.78, ал.1, т.1 от Закона за автомобилните превози и на основание чл.93б, ал.5, т.2 от същия закон  на жалбоподателя Ц.И.Ц. *** е наложено административно наказание глоба в размер на 100 лв.

          Решението подлежи на касационно обжалване пред Разградски Административен съд в 14 - дневен срок от съобщаването му на страните.

                                                                       

                                                                                                         РАЙОНЕН СЪДИЯ: