Р Е
Ш Е Н
И Е
№ 397, 20.09.2017 година , град
Разград
В И М
Е Т О Н А Н А Р О Д А
РАЗГРАДСКИЯТ
РАЙОНЕН СЪД
на
пети Септември 2017 година
В
публичното заседание в следния състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ: Николай Борисов
Секретар
Галя Мавродинова
прокурор
.......................
като
разгледа докладваното от съдията
НАХДело
№ 384 по описа за 2017 година.
За да се произнесе, съдът съобрази следното:
Производството е по реда на чл.59 и
сл. от ЗАНН.
Постъпила е жалба от „ Теленор България „ АД – София, ЕИК 130460283,
със седалище и адрес на управление гр. София, жк „ Младост „”, бизнес парк
София, сграда № 6, представлявано от Изп. директор М. П., чрез пълномощник против
наказателно постановление № В - 0042674/07.04.2017г. на Директор в РД за областите Варна, Добрич,
Шумен, Търговище, Разград и Силистра към ГД „ Контрол на пазара „ при КЗП, с което
за нарушение на чл.113, ал.1 от ЗЗП, на основание чл.222а от ЗЗП на
жалбоподателя е наложено административно
наказание “имуществена санкция” в размер на 3000,00 лв.
Жалбоподателят моли, като незаконосъобразно наказателното постановление да бъде отменено
изцяло. Навежда доводи за нарушение на материалния и процесуалния закон при
издаването на обжалваното НП.
За жалбоподателя в съдебно заседание не се явява
процесуален представител.
Административнонаказващият орган заявява становище за
неоснователност на жалбата.
РП – Разград, уведомени, не изпращат представител.
Разградският районен съд, след като прецени събраните по
делото доказателства, намира за установено от фактическа страна следното:
Във връзка с постъпила жалба вх. № В-03-790/29.03.2017г.
в РД на КЗП – Варна, относно рекламация на мобилен телефон, служители от офис
Разград - св. А. Т. и св. Д. В. на 31.03.2017г.
посетили търговски обект – магазин, находящ се в гр. Разград, бул. „ България „
№ 34, където търговска дейност осъществявало „ Теленор България „ АД – София. В
обекта в присъствие на представител на дружеството извършили проверка, при
която установили, че обектът работи, като се обслужват клиенти, а конкретно по
жалбата проверили регистъра за рекламации
в обекта, при което констатирали, че същият е в електронен вариант. Във
връзка с жалбата търговецът представил Сервизен протокол от 08.03.2017г., в
който било отбелязано, че мобилния телефон при приемане за рекламация „ ...има
следи от ожулване „. С Протокол за ремонт от 10.03.2017г. била отказана
рекламация, поради консттатирани „ ...удари счупен заден капак ...”. Клиентът
бил уведомен за отказ от удовлетворяване на рекламацията. Рекламацията била
отказана и телефонът върнат на клиента, съответно била попълнена и
гаранционната карта на апарата. На място в търговския обект проверката
приключила с Констативен Протокол, съставен в присъствие на представител на
жалбоподателя. На документална проверка
в офис на КЗП – Варна в гр. Разград на
04.04.2017г., представител на жалбоподателя представил писмено становище и
пълномощно. В хода на проверката и до
приключването й жалбоподателят не представил доказателства, че рекламацията е
удовлетворена.
На база изложеното след отправена покана в офис на КЗП –
Варна в гр. Разград се явило упълномощено от жалбоподателя лице, в присъствие на
което бил съставен АУАН бл. № 0042674/04.04.2017г., в който нарушението било
описано по следния начин „ ... на 31.03.2017г.,„ Теленор България „ АД не е
изпълнил административното си задължение, когато потребителска стока не
съответства с договора за продажба, да я приведе в съответствие с договора...”.
Актосъставителя квалифицирал нарушението по чл.113, ал.1 от ЗЗП, с отбелязване,
че нарушението се извършва за пореден път и връчил АУАН на упълномощеното лице,
което го подписало без възражения.
На база съставения АУАН на 07.04.2017г. адм. наказващият
орган издал процесното НП, в което по аналогичен с АУАН начин описал
нарушението, квалифицирал го като такова по чл.113, ал.1 от ЗЗП и на основание
чл.222а от ЗЗП, наложил адм. наказание „имуществена санкция” в размер – 3000,00лв.,
обосновавайки, максималният размер на наказанието със санкциониране на
жалбоподателя с шест броя НП, за същото нарушение, влезли в сила. НП връчено по пощата по адрес на управление
на жалбоподателя с пощенско клеймо от 24.04.2017г. Жалбата срещу него постъпила
при адм. наказващия орган, също по пощата с пощенско клеймо от 28.04.2017г.
Въз основа на така
установеното от фактическа страна, съдът намира за установено от правна страна
следното:
Като
подадена в срок от лице имащо право на жалба, против акт подлежащ на съдебен
контрол по реда на ЗАНН, жалбата е допустима.
Разгледана по същество, същата е
основателна по следните съображения:
Към датата на съставяне на процесния АУАН – 04.04.2017г.,
който поставя началото на адм. наказателното производство не е изтекъл,
предвидения в чл.113, от ЗЗП тридесет дневен срок, считано от момента на
предявяване на рекламацията – 08.03.2017г., т.е. към този момент, както и към
момента на издаване на обжалваното НП /07.04.2017г./ обективно жалбоподателят
не е осъществил състав на адм. нарушение.
От изложеното съдът намира, че обжалваното НП е
неправилно, издадено при нарушение на материалншия закон, поради което следва
да бъде отменено.
Воден от изложеното до тук и на основание
чл.63 ал.1 от ЗАНН, съдът
Р
Е Ш И :
ОТМЕНЯВА Наказателно
постановление № В - 0042674/07.04.2017г.
на Директор в РД за областите Варна, Добрич, Шумен, Търговище, Разград и
Силистра към ГД „ Контрол на пазара „ при КЗП, с което за нарушение на чл.113,
ал.1 от ЗЗП, на основание чл.222а от ЗЗП на „ Теленор България „ АД – София, ЕИК
130460283, със седалище и адрес на управление гр. София, жк „ Младост „”,
бизнес парк София, сграда № 6, представлявано от Изп. директор М. П. е наложено
административно наказание “имуществена санкция” в размер на 3000,00 лв.
като
неправилно.
Решението подлежи на касационно обжалване пред
Административен съд – Разград в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
РАЙОНЕН
СЪДИЯ: