РЕШЕНИЕ

 

418,  13.10.2017г.,  град Разград

 

                                 В ИМЕТО НА НАРОДА

 

Разградският районен съд 

На дванадесети Септември 2017година

в публичното заседание  в следния състав:

                                                            

                                                     Председател: Николай Борисов  

Секретар:  Пенка Тоцева

Прокурор: 

Като разгледа докладваното от съдията анд № 598 по описа за 2017г., за да се произнесе взе предвид следното:

Производството е по чл.59 и сл. от ЗАНН.

Постъпила е жалба от  « Фарма Лек 1 «ООД - Плевен, с ****, със седалище и адрес на управление гр. Плевен, бул. „ ******, представлявано от Е.С.Й.чрез процесуален представител, против НП № 260660 – F291957/ 24.03.2017г. на Директор на ТД на НАП гр.Варна, с което на жалбоподателя за нарушение на чл. 185, ал.2 вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС вр. чл. 33, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ, е наложено административно наказание „имуществена санкция”  в размер на 500,00лева на основание чл.185, ал.1 от ЗДДС.

В жалбата се излагат доводи, че наказателното постановление е незаконосъобразно, постановено при съществени нарушения на процесуалния закон и се моли същото да бъде  изцяло отменено, с приложение на чл.28 от ЗАНН.

В съдебното заседание, жалбоподателят редовно призован, не изпраща представляващ, за него повереник, редовно упълномощен и приет от съда, като поддържа жалбата по посочените в нея основания и моли за отмяна на обжалваното НП.

Представителят на наказващия орган ТД на НАП – Варна, изразява становище за неоснователност на жалбата и моли за потвърждаване на атакуваното НП.

За РРП не се явява представител.

Въз основа на събраните по делото писмени и гласни доказателства съдът намира за установено от фактическа страна следното: При извършена проверка на 16.02.2017г. в търговски обект Аптека „ Феникс „ , находящ се в гр. Разград , ****, стопанисван от « Фарма Лек 1 «ООД - Плевен, с ****, със седалище и адрес на управление гр. Плевен, бул. „ ******, представлявано от Е.С.Й.документирана в ПИП сер. АА № 0100413/16.02.2017г., е установено въз основа на данните в касовите книги, междинните финансови отчети от 6бр. ЕКАФП и въпросни листи, попълнени от работещите по време на проверката по трудово правоотношение с жалбоподателя, както и описа на паричните средства в касите на обекта, е констатирано, че жалбоподателят не е изпълнил задължението си извън случаите на продажби да регистрира във ФУ всяка промяна на касовата наличност, чрез операциите  „ Служебно въведени „ и ” Служебно изведени „  – в случая регистриран във ФУ  ЕКАФП – изправен, регистриран в НАП с № на ФП 50104710, оборот в размер на 272,96лв., фактическа наличност 447,93лв. – разлика 174,81лв. Проверката извършена в присъствие  на Управителя на аптеката – Х.В.М., която в писмена декларация в Протокола за проверка е заявила „... допуснала съм грешка, неволно, защото парите бяха под форма на монети, които донесоха от клиент...”.

На 22.02.2017г. е съставен АУАН  сер. АN бл. № F291957 в присъствие на упълномощен представител на жалбоподателя, в което нарушението е описано по същият начин, квалифицирано е като такова по чл.33, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ, връчен на жалбоподателя и подписан от него без възражения. Такива не са постъпили в тридневния срок по ЗАНН.

На 24.03.2017г. е издадено и процесното НП, в което адм. наказващият орган е описал нарушението по идентичен с АУАН начин, квалифицирал го е по чл. 185, ал.2 вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС вр. чл. 33, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ, а на основание чл.185, ал.1 от ЗДДС е наложил минималната, предвидена в Закона „имуществена санкция”  в размер на 500,00лева.

НП е връчено на  търговеца на 27.06.2017г., жалбата срещу него е постъпила при адм. наказващия орган на 03.07.2017г. с пощенско клеймо от 30.06.2017г.

Въз основа на така изложеното от фактическа страна, съдът направи следните правни изводи: Жалбата е допустима, като подадена в законноустановения срок по чл.59, ал.2 от ЗАНН, от надлежна страна и против подлежащ на обжалване адм. акт.  По същество е неоснователна. 

От така възприетата от съда фактическа обстановка, безспорно се установява по делото, че е осъществен от обективна и субективна страна състава на административно нарушение по чл.33, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ вр. чл.118, ал.4, т.1 от ЗДДС, още повече, че по делото не се спори, че процесното ФУ е разполагало с функциите „ Служебно въведени „ и ” Служебно изведени „.

Относно възражението за прилагане на чл.28 от ЗАНН, поради маловажност на случая, съдът не споделя доводите на жалбоподателя в този смисъл. С оглед препращащата разпоредба на чл. 11 от ЗАНН разпоредбите на Наказателния кодекс (НК), включително и относно обстоятелствата, изключващи отговорността са приложими и в административно - наказателния процес. Такова обстоятелство, изключващо отговорността, е предвидено в нормата на чл. 9, ал. 2 НК - деянието формално осъществява признаците на предвиденото в закона административно нарушение, но поради своята малозначителност, не е общественоопасно или неговата обществена опасност е явно незначителна. Общественоопасно е деянието, което застрашава или уврежда личността, правата на гражданите, собствеността, установения с Конституцията правов ред в Република България или други интереси, защитени от правото, т. е. стойността на установената в касата парична наличност, обичайния оборот на търговския обект и липсата на широк обществен отзвук са неотносими към маловажността на административното нарушение.

Наказателното постановление, както и Актът за установяване на извършеното от жалбоподателя административно нарушение, са съставени в предвидените за това срокове, от надлежен орган и при спазване на изискуемите се за тяхната валидност, форма и съдържание. Констатираното от проверяващия орган административно нарушение е надлежно индивидуализирано, като са посочени дата и място на извършване, съдържа се кратко описание на нарушението от фактическа страна, посочени са конкретните законови разпоредби, нарушени с това деяние и съответните норми, въз основа на които следва да се ангажира административнонаказателната отговорност на нарушителя. Въз основа на това, съдът намира, че с процесното НП ясно, точно и конкретно от фактическа и правна страна са посочени предпоставките и основанията, и всички необходими елементи, които определят и индивидуализират административното нарушение, вменено във вина на нарушителя, поради което по своята форма и съдържание, то отговаря на изискванията на чл.57, ал.1 от ЗАНН от формална страна.

Наложената от адм. наказващия орган санкция е в минималния предвиден размер и се явява съответна  на извършеното нарушение.

Относно възраженията на жалбоподателя, наведени с въззивната жалба, предвид приобщените по делото писмени доказателства – копие на Заповед № ЗЦУ – 1582 от 23.12.2015г. на Изп. Директор на НАП, намира същите за неоснователни, досежно материалната и процесуална компетентност на актосъставителя и адм. наказващия орган.

Неоснователно е и възражението за нарушение на чл. 40,ал.1 от ЗАНН, относно вписването само на един свидител в процесния АУАН. В хода на съдебното следствие по категоричен начин е установена истинността на отразеното в ПИП и АУН, които притежават своята доказателствена стойност, която не е оборена.

Неоснователно е възражението на жалбоподателя за нарушение на чл. 57, ал.1,т.5 от ЗАНН, защото в процесното НП ясно са посочени и изброени писмените документи, въз основа, на които адм. наказващия орган е направил своя извод за осъщественото от жалбоподателя адм. нарушение.

За прецизност, съдът намира за необходимо да посочи, че разминаването в констатираната разлика в ПИП от една страна и в АУАН и НП в размер на 10 стотинки се дължи на техничесдка грешка. Доколкото имуществената санкция е наложена в своя минимален размер, то тази разлика не се отразява върху тежестта на адм. наказателната отговорност на жалбоподателя, в конкретния случай.

В този смисъл като правилно и законосъобразно, обжалваното НП следва да бъде потвърдено.

Воден от изложените съображения и на основание чл.63 от ЗАНН, съдът

 

                                 Р  Е  Ш  И :

 

ПОТВЪРЖДАВА НП № 260660 – F291957/ 24.03.2017г. на Директор на ТД на НАП гр.Варна, с което на « Фарма Лек 1 «ООД - Плевен, с ****, със седалище и адрес на управление гр. Плевен, бул. „ ******, представлявано от Е.С.Й.за нарушение на чл. 185, ал.2 вр. чл.185, ал.1 от ЗДДС вр. чл. 33, ал.1 от Наредба Н-18/13.12.2006г. на МФ, е наложено административно наказание „имуществена санкция”  в размер на 500,00лева на основание чл.185, ал.1 от ЗДДС,  като правилно и законосъобразно.

Решението подлежи на касационно обжалване пред Административен съд – Разград в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

 

 

 

 

                                                    РАЙОНЕН СЪДИЯ: